Reklamačný poriadok

Všeobecné ustanovenie
Prevzatie tovaru
Záručná doba
Záručné podmienky
Vybavenie reklamácie

1. Všeobecné ustanovenie

Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so zákonmi - Všeobecné ustanovenie a zák. č. 634/1992 Zb., O ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a vzťahuje sa na spotrebný tovar zakúpený v tomto internetovom obchode. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.

2. Prevzatie tovaru

Prevzatím tovaru od Predávajúceho súhlasí Kupujúci s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom. V prípade, že tovar nie je odobraný osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamžik jeho odovzdanie prvému prepravcovi.

Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje Predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra – ďalej len záručný list) s uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo....).

Kupujúci je povinný si tovar pri prevzatí riadne skontrolovať a prezrieť. V prípade, že zbadá na tovare vady, je povinný ich bez zbytočného odkladu oznámiť Predávjúcemu.

V prípade mechanického poškodenia obalu tovaru pri prevzatí od dopravcu, je Kupujúci povinný skontrolovať stav tohto tovaru. Pokiaľ bude pri prehliadke zistené zjavné poškodenie tovaru, je Kupujúci povinný vyhotoviť o tomto záznam za prítomnosti dopravcu (poštovného doručovateľa) a prevzatie odmietnuť. V prípade odmietnutia tovaru z dôvodu poškodenia pri preprave bude Kupujúcemu zaslaný výrobok nový, a to bezplatne.

Podpisom prepravného listu Kupujúci súhlasí s prevzatím a potvrdzuje, že dodaný tovar je nepoškodený. Na neskoršie reklamácie spôsobené behom dopravy nebude braný zreteľ. Výnimku tvorí mechanické poškodenie tovaru, ktoré pri prevzatí a prezretí zásielky nebolo zjavné. V takom prípade je Kupujúci povinný uplatniť reklamáciu do 3 dní od prevzatia tovaru.

3. Záručná doba

Záručná doba začína bežať od prevzatia tovaru Kupujúcim, tj. dňom uvedeným na záručnom liste, prípadne daňovom doklade (faktúre). Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov. Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď.). Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v záručnej oprave.
 
Ak je obsahom balenia, či predmetom kúpy spotrebný materiál (cartridge, toner, tlačová hlava, lampa projektoru, batéria, ...), je jeho životnosť 6 mesiacov, ak nie je výslovne uvedené inak.
 
Uvedené záručné doby sú určené pre koncových zákazníkov a sú vyznačené na záručnom liste.

4. Záručné podmienky

Pred prvým použitím tovaru je Kupujúci povinný riadne preštudovať záručné podmienky vrátane príslušnej užiavteľskej príručky (návodu na obsluhu). V prípade užívania výrobku v rozpore s užívateľskou príručkou (návodom na obsluhu) nesie Kupujúci všetky dôsledky, ktoré mu týmto vzniknú, sám a ich následná reklamácia bude považovaná za neoprávnenú.

Záruka sa nevzťahuje na vady vniknuté v týchto prípadoch:

  • bežné opotrebenie tovaru spôsobené obvyklým používaním,
  • neodborný či neoprávnený zásah do tovaru,
  • úmyselné, či mechanické poškodenie tovaru z nedbalosti,
  • zanedbanie starostlivosti o tovar, vniknutie cudzích látok (prach, voda, atď.)
  • použitie, údržba či inštalácia, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou
  • použitie tovaru v nevhodných podmienkach alebo nevhodným spôsobom,
  • pripojenie nevhodného prúdu či napätia,
  • poškodenie tovaru spôsobené vyššou mocou (živelnými, či inými prírodnými faktormi)
  • poškodenie tovaru použitím nevhodných doplnkov k tomuto tovaru,
  • CD média, u ktorých nie sú preukázateľné vady na povrchu,
  • na atramenty a tonery, u ktorých došlo k hmotnostnému úbytku väčšiemu ako 10%.

5. Vybavenie reklamácie

Miestom pre uplatnenie reklamácie je predajca, u ktorého bol tovar zakúpený. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste Predávajúceho alebo na mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na záručné opravy.

Kupujúci môže uplatniť reklamáciu osobne alebo zaslaním tovaru na reklamáciu prepravnou službou (špedičnou spoločnosťou, poštou a pod.) na vlastné náklady. V prípade zaslania tovaru na reklamáciu touto formou je Kupujúci povinný priložiť reklamačný formulár.

V prípade neoprávnenej reklamácie bude Kupujúcemu účtovaný manipulačný poplatok podľa aktuálneho cenníka a tovar bude na náklady a riziko Kupujúceho zaslaný na jeho uvedenú adresu, pokiaľ nebude dohodnuté inak.

Reklamácia, vrátane odstránenia vady, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty sa Kupujúcemu priznávajú rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu neodstrániteľnú.

Predávjúci, po preskúmaní predložených dokladov a zbežnej prehliadke reklamovaného tovaru:

  • uzná reklamáciu ako oprávnenú a na mieste ju vybaví; ak nie je možné vybaviť oprávnenú reklamáciu ihneď, prijme reklamovaný tovar do reklamačného konania a o tomto urobí písomný zápis
  • odmietne reklamáciu ako neoprávnenú a reklamovaný tovar vráti Kupujúcemu
  • reklamovaný tovar prijme k odbornému posúdeniu a na základe jeho výsledkov bude reklamácie buď uznaná za oprávnenú a riadne vybavená alebo bude odmietnutá a tovar bude vrátený Kupujúcemu
O tom, kedy bolo právo zo zodpovednosti za vady uplatnené, tak ako aj o prevedení opravy a dobe jeho trvania, prípadne o spôsobe vybavenia reklamácie, vydá Predávajúci Kupujúcemu písomné potvrdenie.
Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to je vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže Kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa týka vada len súčasti veci, výmenu súčasti. Ak nie je taký postup možný, môže Kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť.
Ak ide o vadu, ktorú nie je odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne užívaná ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má Kupujúci, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne používať.
Ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje sa výmena veci, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť.
O spôsobe vybavenia reklamácie vyrozumie Predávjúceho Kupujúci predom dohodnutým postupom (prostriedky komunikácie na diaľku alebo písomne). Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neprihlásený uživateľ

Novinky

23.05.2019
Držiaky TV SBOX
Užite si naplno sledovanie športových zápasov aj obľúbených filmov. Do nášho sortimentu sme práve zaradili fixné aj polohovateľné držiaky TV značky SBOX, aby ste našli ten najoptimálnejší uhol pri sledovaní televízie. Aj keď sú držiaky vyrobené z kvalitných materiálov, ich cena je viac ako priaznivá.
21.05.2019
OKI novinky
OKI uvádza na trh nové modely farebných tlačiarní A3 rady C800 - C824n, C824dn, C834nw, C834dnw, C844dnw - ktoré používajú nový spotrebný materiál.
15.05.2019
Logitech gaming
Ako špecialisti, ktorí to s doplnkami pre gaming myslia vážne, sme rozšírili sortiment herných produktov o high-end značku Logitech. Herný svet sa neustále vyvíja a Logitech sa tejto výzvy nebojí. Prostredníctvom dokonalejšieho vybavenia a integrácie hier prináša lepšie a lepšie zážitky z hrania.
03.05.2019
Bezdrôtové nabíjačky Qi
Aj vy neustále hľadáte nabíjačku prípadne kábel, aby ste mohli nabiť smartphone? Skúste bezdrôtové nabíjačky a problém máte vyriešený. Ak Váš smartphone podporuje bezdrôtové nabíjanie Qi, stačí ho len položiť na nabíjačku a ona sa o všetko postará.
23.04.2019
Bezdrôtové nabíjanie Promate

Nabíjajte svoje zariadenia moderne a jednoducho bez použitia káblov. Bezdrôtové nabíjanie je založené na princípe elektromagnetickej indukcie. Aby ste mohli váš telefón bezdrôtovo nabíjať, musí podporovať tzv. Qi standard.

17.04.2019
Kancelárska výbava Defender

Presvedčte sa sami o kvalite a spracovaní kancelárskych PC doplnkov Defender, ktorá zahŕňa širokú ponuku bezdrôtových a USB drôtových myší, slúchadiel, reproduktorov, web kamier, mikrofónov a klávesníc.

DOKONALOSŤ SA SKLADÁ Z MALIČKOSTÍ - znie hlavná myšlienka značky Defender.
Váš komfort, funkčnosť a užívateľská prívetivosť sú zásady, ktorými sa Defender riadi pri spracovaní a výrobe tovaru.

Akcie

17.06.2019
Super Gamer za vysvedčenie
S hernou sadou Marvo KM400 ako darčekom za vysvedčenie pre veľkých aj malých školákov rozhodne urobíte radosť. Kombinácia 3 v 1 určite poteší hráčov všetkých typov hier. Disponuje aj štýlovým vzhľadom, v ktorom sa klávesnica, myš aj podložka dopĺňajú.
17.05.2019
HP: Ink cashback pre koncových zákazníkov
Akcia pre koncových zákazníkov! POZOR zmena termínu platnosti len do 30. 6. 2019.
Vyberte si z novej kombinácie produktov a ušetrite s originálnymi atramentovými kazetami - HP 920XL | HP 953XL