Reklamačný poriadok

Všeobecné ustanovenie
Prevzatie tovaru
Záručná doba
Záručné podmienky
Vybavenie reklamácie

1. Všeobecné ustanovenie

Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so zákonmi - Všeobecné ustanovenie a zák. č. 634/1992 Zb., O ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a vzťahuje sa na spotrebný tovar zakúpený v tomto internetovom obchode. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.

2. Prevzatie tovaru

Prevzatím tovaru od Predávajúceho súhlasí Kupujúci s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom. V prípade, že tovar nie je odobraný osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamžik jeho odovzdanie prvému prepravcovi.

Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje Predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra – ďalej len záručný list) s uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo....).

Kupujúci je povinný si tovar pri prevzatí riadne skontrolovať a prezrieť. V prípade, že zbadá na tovare vady, je povinný ich bez zbytočného odkladu oznámiť Predávjúcemu.

V prípade mechanického poškodenia obalu tovaru pri prevzatí od dopravcu, je Kupujúci povinný skontrolovať stav tohto tovaru. Pokiaľ bude pri prehliadke zistené zjavné poškodenie tovaru, je Kupujúci povinný vyhotoviť o tomto záznam za prítomnosti dopravcu (poštovného doručovateľa) a prevzatie odmietnuť. V prípade odmietnutia tovaru z dôvodu poškodenia pri preprave bude Kupujúcemu zaslaný výrobok nový, a to bezplatne.

Podpisom prepravného listu Kupujúci súhlasí s prevzatím a potvrdzuje, že dodaný tovar je nepoškodený. Na neskoršie reklamácie spôsobené behom dopravy nebude braný zreteľ. Výnimku tvorí mechanické poškodenie tovaru, ktoré pri prevzatí a prezretí zásielky nebolo zjavné. V takom prípade je Kupujúci povinný uplatniť reklamáciu do 3 dní od prevzatia tovaru.

3. Záručná doba

Záručná doba začína bežať od prevzatia tovaru Kupujúcim, tj. dňom uvedeným na záručnom liste, prípadne daňovom doklade (faktúre). Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov. Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď.). Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v záručnej oprave.
 
Ak je obsahom balenia, či predmetom kúpy spotrebný materiál (cartridge, toner, tlačová hlava, lampa projektoru, batéria, ...), je jeho životnosť 6 mesiacov, ak nie je výslovne uvedené inak.
 
Uvedené záručné doby sú určené pre koncových zákazníkov a sú vyznačené na záručnom liste.

4. Záručné podmienky

Pred prvým použitím tovaru je Kupujúci povinný riadne preštudovať záručné podmienky vrátane príslušnej užiavteľskej príručky (návodu na obsluhu). V prípade užívania výrobku v rozpore s užívateľskou príručkou (návodom na obsluhu) nesie Kupujúci všetky dôsledky, ktoré mu týmto vzniknú, sám a ich následná reklamácia bude považovaná za neoprávnenú.

Záruka sa nevzťahuje na vady vniknuté v týchto prípadoch:

  • bežné opotrebenie tovaru spôsobené obvyklým používaním,
  • neodborný či neoprávnený zásah do tovaru,
  • úmyselné, či mechanické poškodenie tovaru z nedbalosti,
  • zanedbanie starostlivosti o tovar, vniknutie cudzích látok (prach, voda, atď.)
  • použitie, údržba či inštalácia, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou
  • použitie tovaru v nevhodných podmienkach alebo nevhodným spôsobom,
  • pripojenie nevhodného prúdu či napätia,
  • poškodenie tovaru spôsobené vyššou mocou (živelnými, či inými prírodnými faktormi)
  • poškodenie tovaru použitím nevhodných doplnkov k tomuto tovaru,
  • CD média, u ktorých nie sú preukázateľné vady na povrchu,
  • na atramenty a tonery, u ktorých došlo k hmotnostnému úbytku väčšiemu ako 10%.

5. Vybavenie reklamácie

Miestom pre uplatnenie reklamácie je predajca, u ktorého bol tovar zakúpený. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste Predávajúceho alebo na mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na záručné opravy.

Kupujúci môže uplatniť reklamáciu osobne alebo zaslaním tovaru na reklamáciu prepravnou službou (špedičnou spoločnosťou, poštou a pod.) na vlastné náklady. V prípade zaslania tovaru na reklamáciu touto formou je Kupujúci povinný priložiť reklamačný formulár.

V prípade neoprávnenej reklamácie bude Kupujúcemu účtovaný manipulačný poplatok podľa aktuálneho cenníka a tovar bude na náklady a riziko Kupujúceho zaslaný na jeho uvedenú adresu, pokiaľ nebude dohodnuté inak.

Reklamácia, vrátane odstránenia vady, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty sa Kupujúcemu priznávajú rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu neodstrániteľnú.

Predávjúci, po preskúmaní predložených dokladov a zbežnej prehliadke reklamovaného tovaru:

  • uzná reklamáciu ako oprávnenú a na mieste ju vybaví; ak nie je možné vybaviť oprávnenú reklamáciu ihneď, prijme reklamovaný tovar do reklamačného konania a o tomto urobí písomný zápis
  • odmietne reklamáciu ako neoprávnenú a reklamovaný tovar vráti Kupujúcemu
  • reklamovaný tovar prijme k odbornému posúdeniu a na základe jeho výsledkov bude reklamácie buď uznaná za oprávnenú a riadne vybavená alebo bude odmietnutá a tovar bude vrátený Kupujúcemu
O tom, kedy bolo právo zo zodpovednosti za vady uplatnené, tak ako aj o prevedení opravy a dobe jeho trvania, prípadne o spôsobe vybavenia reklamácie, vydá Predávajúci Kupujúcemu písomné potvrdenie.
Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to je vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže Kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa týka vada len súčasti veci, výmenu súčasti. Ak nie je taký postup možný, môže Kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť.
Ak ide o vadu, ktorú nie je odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne užívaná ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má Kupujúci, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne používať.
Ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje sa výmena veci, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť.
O spôsobe vybavenia reklamácie vyrozumie Predávjúceho Kupujúci predom dohodnutým postupom (prostriedky komunikácie na diaľku alebo písomne). Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neprihlásený uživateľ

Novinky

03.12.2019
Epson
Od 1. 12. 2019 zvýšil výrobca Epson ceny vybraných atramentových náplní, a to až o 9%.
20.11.2019
Bluetooth sluchátka Powerton WPBTE01
Prinášame tip na skvelý vianočný darček pre všetkých športovcov a milovníkov hudby za SKVELÚ CENU. Bluetooth slúchadlá do uší s dotykovým ovládaním a nabíjacou krabičkou s magnetickým viečkom. Samozrejmosťou je, že slúchadlá majú zabudovaný mikrofón, takže môžete počas športovania alebo cestovania vybaviť aj telefónne hovory. A dokonca môžete ľavé aj pravé slúchadlo používať samostatne. Stačí len nasadiť do uší a vyraziť. Vyberte si z troch farieb ;)
17.10.2019
Bezdrôtová nabíjačka do stola
A vy by ste chceli položiť mobil na pracovný stôl s tým, že sa začne automaticky nabíjať? Organizujete konferencie a chcete účastníkom dopriať komfort aj pri nabíjaní smartphonov? Venujete sa výrobe nábytku a chcete svoje stoly doviesť k dokonalosti? Dá sa to úplne jednoducho. Teraz sa bezdrôtová nabíjačka môže stať súčasťou Vašej pracovnej plochy.
03.09.2019
Apacer: Ochrana pre Vaše dáta
Bezpečnosť Vašich dát máte teraz vo svojich rukách. Vďaka najnovšej technológii rozpoznávania odtlačkov prstov, zaistíte prístup k dátam na flash disku Apacer AH651 iba autorizovaným vlastníkom. Pamäťový priestor je rozdelený na 2 časti. Verejný oddiel možno použiť na uchovávanie menej citlivých dát s prístupom ako pri bežných USB flash diskoch. Zabezpečený oddiel ponúka šifrované zabezpečenia prístupné iba rozpoznávaním odtlačkov prstov alebo zadaním hesla.
01.04.2019
Nové herné myši Marvo
Vysokoprofilové herné myši Marvo sú presne to, čo hľadáte - spoľahlivý spojenec pri hraní hier. Inovatívny dizajn s podsvietením 7 farieb zaujme hneď na prvý pohľad a len tak neomrzí. Nastaviteľné DPI, rýchla odozva a 7 tlačidiel je samozrejmosťou. Posilnite svoju výbavu o hernú myš Marvo a nebudete ľutovať!
02.10.2018
HP: Dôležitá informácia - nový firmware pre HP11
Vážení zákazníci,
dovoľujeme si Vás upozorniť na riešenie problému s tlačovými hlavami HP11 a ich použitím pre všetky tlačiarne rady HP DesignJet 500, 510, 800, 815 a 820.

Akcie

02.12.2019
HP: Toner cashback pre koncových zákazníkov

Akcia pre koncových zákazníkov! Ušetrite teraz pri nákupe originálnych tonerových kaziet HP 410 alebo 201.
Vyberte si ľubovoľné dve alebo štyri originálne kazety HP 410 alebo 201 a získajte možnosť využiť služby cashback vo výške až 50,- € – budete si tak môcť užívať bezkonkurenčnú kvalitu tlače a naviac výrazne ušetríte. Ponuka platí do 31. 1. 2020.

12.11.2019
HP: Ink cashback pre koncových zákazníkov

Akcia pre koncových zákazníkov!
Šetrenie asi už ani nemôže byť jednoduchšie: pri kúpe dvoch totožných kaziet HP 970/71XL, HP 913A alebo HP 973X teraz ušetríte až 40 €. A môžete si užívať výhody rýchlej tlače v profesionálnej kvalite. Ponuka platí do 31. decembra 2019.

08.11.2019
Cenové tornádo E-Blue
Cenové tornádo zasiahlo herné aj office doplnky E-Blue a zanechalo po sebe značné zľavy do výšky 62%.